Want to Know More?
Tyler Voss Membership & Communications Specialist+1 314 993 2220tvoss@easa.com
SEND ME MORE INFORMATIONJOIN EASA
SEARCH THE RESOURCE LIBRARY
Try Asking Eddy!EASA's AI assistant is ready to help 24/7/365 in the language of your choice.
EASA.COM/EDDY
REGISTER FOR UPCOMING TRAINING
LEARN MORE GO TO LEARNING CENTERBUY RENEWVIEW/MANAGE ENROLLMENT INFO
Need an Accredited service center?Find a service center that has proven they repair electric motors in accordance with ANSI/EASA's AR100.
VIEW THE LISTLEARN MORE ABOUT THE PROGRAM
DOWNLOAD ACCREDITATION CHECKLISTACCREDITED? VIEW YOUR RECORDS
2025 Session RecordingsRevisit the events of this year's convention! Rewind 2025 includes recordings, slides and papers that all add to your value in attending.
ACCESS THE RECORDINGS
Engage locallyEASA's international membership is divided into 10 Regions that are made up of 32 Chapters.
EXPLORE CHAPTERS & EVENTS NEAR YOUCHAPTER OFFICER RESOURCES
SEARCH THE ONLINE STORE
CUSTOM BRANDED PRODUCTSDOWNLOADS YOU HAVE PURCHASEDVIEW YOUR PURCHASED TRAININGVIEW CONVENTION RECORDINGS
Por Mike Howell Especialista de Soporte Técnico de EASA
Los motores de reluctancia conmutada (SRM), también conocidos como motores de reluctancia variable (VRM), tienen su origen a mediados de 1830. Estos motores fueron usados como motores de tracción ferroviaria. Sin embargo, la electrónica de potencia necesaria para controlar satisfactoriamente los SRMs, no fue patentada hasta comienzos de los 70´s. Esto implicaba una conmutación electrónica sincronizada con la posición del rotor. Los centros de servicio están notando un incremento en el número de SRMs que reciben para reparar y algunos de los técnicos no están familiarizados con su funcionamiento. Como cualquier otra máquina rotativa, un conocimiento básico de los principios de funcionamiento puede ayudar a detectar problemas y durante la reparación. Uno de los puntos más críticos para el personal del centro de servicios es entender de antemano que estas máquinas no pueden ser operadas sin un drive especial, el cual normalmente necesita ser suministrado por el usuario final o el fabricante.
INICIE SESIÓN