Facebook Twitter LinkedIn YouTube Menu Search Arrow Right Arrow Left Arrow Down Arrow Up Home Arrow Next Arrow Previous RSS Icon Calendar Icon Warning Icon

Filter the results

  • Enter one or more words to find resources containing any of the words entered
  • Enter words or phrases between " " to find exact match

Resource Library

Article

Prueba de Alto Potencial en Devanados Usando muy Baja Frecuencia

  • October 2021
  • Number of views: 363
  • Article rating: No rating

Chase Fell
Presidente del Comité de Educación Técnica
Jay Industrial Repair

Por lo general, las pruebas de Alto Potencial (hipot) para devanados de motores y generadores son realizadas utilizando una fuente de 50/60 Hz o de CC. La prueba de hipot es un paso crítico para validar la calidad de los devanados nuevos. Las pruebas hipot CA y CC también son útiles para entender el estado del aislamiento envejecido de las máquinas que están en servicio. La prueba hipot CC es muy usada en la reparación de motores ya que el equipo es portátil y la corriente de prueba de estado estable proviene principalmente de las fugas a través del aislamiento.

Cuando ocurre un disparo, la prueba CC causa menos daños al material adyacente al punto de fallo en comparación con la prueba CA. Una desventaja de la prueba CC es que el voltaje no se distribuye en el devanado de la misma forma que cuando se aplica CA. Específicamente, la prueba CC esfuerza mucho más las vueltas finales.

La prueba de hipot CA es mucho más consistente con los esfuerzos de voltaje a los que se ve sometida la máquina en servicio. Los estudios han demostrado que esta prueba puede revelar defectos en el aislamiento que no se detectan con la prueba CC. Una prueba CA puede detectar mejor los huecos (voids) y la delaminación del sistema de aislamiento. La desventaja de la prueba CA a frecuencia industrial es cuando el tamaño del equipo y / o la complejidad de la configuración de la prueba se vuelven problemáticos para la reparación del motor y en el campo.

INICIE SESIÓN

DISPONIBLE EN INGLÉS

Rate this article:
No rating
Print


Comments are only visible to subscribers.

Getting The Most From Your Electric Motors

Getting The Most From Your Electric Motors - coverThis 40-page booklet provides great advice for obtaining the longest, most efficient and cost-effective operation from general and definite purpose electric motors.

This booklet covers topics such as:

  • Installation, startup and baseline information
  • Operational monitoring and maintenance
  • Motor and baseline installation data
  • How to read a motor nameplate
  • Motor storage recommendations

LEARN MORE AND DOWNLOAD MÁS INFORMACIÓN Y DESCARGAR BUY PRINTED COPIES

READ MORE ABOUT THE FEATURES AND BENEFITS

EASA/AEMT Rewind Study

EASA Rewind Study cover

The Effect of Repair/Rewinding on Premium Efficiency/IE3 Motors
Tests prove Premium Efficiency/IE3 Motors can be rewound without degrading efficiency.

DOWNLOAD THE FULL RESULTS

ANSI/EASA AR100-2020

ANSI/EASA AR100-2015 cover

Recommended Practice for the Repair of Rotating Electrical Apparatus
This is a must-have guide to the repair of rotating electrical machines. Its purpose is to establish recommended practices in each step of the rotating electrical apparatus rewinding and rebuilding processes.

DOWNLOAD - ENGLISH

DESCARGAR - ESPAÑOL

EASA Technical Manual

EASA Technical Manual cover

Revised May 2021
The EASA Technical Manual is the association's definitive and most complete publication. It's available FREE to members in an online format. Members can also download PDFs of the entire manual or individual sections.

VIEW & DOWNLOAD